داوید ویاامشب برای اولین بار در دربی شهر مادریدبه میدان خواهد رفت و احتمالا در ترکیب اصلی اتلتیکومادرید قرار خواهد گرفت.

البته این اولین باری نیست که او مقابل رئال قرار می گیرد و تا پیش از این در 26 بازی مقابل تیم کهکشانی قرار گرفته وموفق شده تا ده بار دروازه این تیم را باز کند.

او هفده بار در لالیگا، سه بار در جام حذفی، 4 بار در سوپرکاپ اسپانیا و دوبار در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم مادریدی به میدان رفته و در مجموع به 9 برد، 6 تساوی و یازده باخت مقابل رئال دست یافته. در این 26 مصاف او ده بار گلزنی کرده که هفت تا از این گلها در لالیگا از راه رسیده، یک بار او در جام حذفی دروازه رئال را باز کرده و دوار هم در سوپرکاپ اسپانیا موفق به بازکردن دروازه رئال مادرید شده.

اولین باری که ویا مقابل رئال مادرید قرار گرفت در سال 2003 و با پیراهن رئال ساراگوسا بود. این بازی در لالیگا برگزار شد و با تساوی بدون گل دو تیم در ورزشگاه لا روماردا به پایان رسید. اولین گلی که او وارد دروازه رئال نمود در سال 2004 و در جام حذفی و درمصاف ساراگوسا مقابل رئال از راه رسید. در آن بازی ساراگوسا با نتیجه 2-3 مغلوب رئال شد وبعد از آن هم او یک بار دیگر هم با پیراهن ساراگوسا دروازه رئال را باز کرد.

او با پیراهن والنسیا در رقابت های لالیگا 4 بار دیگر به رئال گل زد و یک بار هم برای والنسیا در سوپرکاپ اسپانیا مقابل رئال به گل رسید. ویا به عنوان بازیکن بارسلونا هم دوبار در لالیگا ویک بار در سوپرکاپ اسپانیا مقابل رئال گلزنی کرد.

ستاره اسپانیایی دررقابت های این فصل لالیگا دوبار برای اتلتیکو مقابل رئال سوسیداد و آلمریا گلزنی کرده و یک بار هم در سوپرکاپ اسپانیا مقابل بارسلونا به گل رسید. او هنوز نتوانسته در اتلتیکو آنطور که باید و شاید توانایی های گلزنی اش را به نمایش بگذارد والبته سیمئونه سرمربی اتلتیکو به او باور زیادی دارد.

آخرین باری که ویا مقابل رئال به گل رسیده بود، 14 آگوست سال 2011 بود و حالا او در فکر آن است تا بار دیگر با بازکردن دروازه تیم مادریدی توانایی هایش را ثابت کرده و می داند که گلزنی در دربی شهر مادرید نیز طعم متفاوتی خواهد داشت